Björnstorps Idrottsförening
Skidor
Träning
Informationen nedan gäller för säsongen 2024/25.
Vi utgår från vår klubbstuga på Skrylle, utom vid skidgången och om inget annat anges. Håll även koll på vår Facebooksida då det är där vi lägger ut information om ändringar måste ske i sista minuten.

Gruppträningar - Rullskidor inför kommande vintersäsong 2024/25

Lördagar jämna veckor med start den 7/9 kl 9.45 och

Onsdagar ojämna veckor med start den 11/9 kl 17.45.

Träningschema för Rullskidor - 2024/25

Snart kommer ni här kommer ni att hitta de olika träningarna och tänkt upplägg - Länk.

Skidgång

Onsdagar jämna veckor med start den 18/9 kl 18:00. Samling toppen av St Hans backar.

Träningsgrupper

Vid träningstillfällena delar vi in oss i grupper allt efter erfarenhet.

Prova-på

Klubben har 3 par rullskidor för utlåning. 2 par med Salomonbindning och1 par med Rottefellabindning. Det finns även stavar till utlåning.

Vilken teknik lär vi ut?

Inom Björnstorps IF erbjuder vi skidträning (vid god snötillgång) och rullskidsträning enligt klassisk teknik. Vi har i dagsläget inte möjlighet att erbjuda träning som fokuserar på skate-tekniken.

Teknikträningar - Filmer

Vi använder en app som heter Coachs Eye för att filma och studera er teknik. Filmerna exporterar vi till Youtube så att ni själva kan analysera er teknik i efterhand.

Skidträffar

Vi bjuder in medlemmar till olika skidträffar där ni kan inhämta kunskap av olika slag. Håll utkik på hemsidan så du inte missar bra föredrag och specialträning. Vi ser alla fram emot en trevlig och givande skidträningar i trevlig gemenskap.

Resor till tävlingar

Vi ordnar resor till ett antal lokala och internationella tävlingar. Se vår årskalender för allt som vi erbjuder i år. Allt beror så klart på intresse och snötillgång. Håll utkik på vår hemsida samt på vår sida på Facebook.