Björnstorps Idrottsförening

på Centrala Idrottplatsen i Lund

lördag 12 september 2020

STARTLISTA & TIDSPROGRAM: Publiceras på www.bjornstorpsif.se den 10/9-20

STARTTID: Första start 11:10 (Snabbaste heatet först sedan start varje timme kl 12:05, 13:00, 14:00 osv

AVPRICKNING: Nummerlappsutdelning betraktas som avprickning och sker 45 min före start av respektive heat.

PRISUTDELNING: Ingen, medaljerna skickas. Detta för att smittspridning av Covid 19 skall minimeras.

RESULTAT: Publiseras på www.bjornstorpsif.se

KLASSER VDM: M35-M65 K 35-K65 KLASSER DM: MS, KS

Ingen som fyllt 70 år eller äldre får deltaga.

STARTAVGIFT och BETALNING: 90 kr faktureras föreningarna i efterhand.

ANMÄLAN: Via mail till Arne Mårtensson ( famteamlop@hotmail.com ) senast 12:00 den 7 september . För varje tävlande, anmäl dessutom årsbästa eller trolig tid (realistisk) för optimal heatindelning. Ingen efteranmälan.

HEATINDELNING: Efter anmälda tider samt blandade kön.

UPPLYSNINGAR:

Jörgen Ohlsson jorgen_ohlsson@hotmail.com Tel: 0702716737

Arne Mårtensson famteamlop@hotmail.com Tel: 0737337952

ÖVRIGT:Svenska Friidrottsförbundets tävlingsregler gäller, samt Skånes Friidrottsförbunds regler för DM/VDM.Tävlingsområdet är inringat med staket och antalet personer här inom måste hållas begränsat till maximalt 50 personer. Banorna får inte beträdas före kl 11:00, uppvärmning och nedjogg får ske utanför området. För att hålla nere antalet, så krävs det att ledarna/tränarna agerar funktionärer. Ingen kiosk eller försäljning kommer att ske på arenan. När du som aktiv tävlat färdigt förväntas du att lämna tävlingsområdet för att ge plats till nya tävlande. Givetvis kommer du inte och tävlar om du känner några symtom på sjukdom.

Spikskor med högst 6 mm spik får användas.

Välkomna till Lund!